Tandställning

Igår sa mamma att jag skulle till tandläkaren vid 10 tiden så att de skulle kunna kolla på mina tänder och säga hur mycket en tandställning skulle kosta. (försäkrings bolaget behövde veta priset)
'
När jag kom dit kollade de på mina tänder och förklarade att jag var ett vanligt fall (vampyrtand) Jag fick veta hur de skulle göra och de använde en ny typ av räls så jag skulle bara ha den inne i ett år :D
'
När jag trodde att de var klara så sa de "let's put it on" och jag bara "WHAT?"
Jag trodde aldrig att jag skulle få på den idag :S men det fick jag.
'
Först så tog de en sånn ler eller plast gägga så att de skulle ha en kopia av min mun. Jag fick välja smak på leran/plasten. Det blev jordgubb på tänderna där uppe och sockervadd där nere. När det var klart tog det ett tag och sen började det hela. Det tog ca 35-45 min och sen var det klart! På de 6 framtänder man visar mest e det sakerna som sitter på tänderna vita så de syns inte :D
¨
Efter det var det bara att gå tbx till skolan och plugga vidare. SARA!

Kommentarer
Postat av: Savanna

omg sara har räls:D jag älskar det:D<3

2010-09-14 @ 20:07:35
Postat av: Anna willby

Du är alltid lika söt sara!

Saknar dig!!!! :D<33

2010-09-21 @ 19:30:55
Postat av: Caroline

Hejsan, måste bara fråga om de vita plupparna blev äckliga efter ett tag (har hört det) eller blir dem inte det, jag ska få tandställning nästa vecka och vill också ha en vit, men är det bara för specialfall eller kan man välja det?

2012-08-12 @ 11:36:09
URL: http://walkontherainbow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0