San Francisco X2

Samma rubrik igen XD haha.
Nu e vi hemma från SF! det var jätte kul där. men jag lägger upp några bilder isf att skriva en massa.
Det första vi åkte och kollade på var red wood skogen i utkanten av SF. Ett red wood träd kan bli över 1000 år. Därför blir de jätte stora. Träden täckte förr största delarna runt om SF men när guldrushen kom behövdes det virke och nu finns bara 3% kvar.
De blir välldigt gamla tack vara den tjocka och sega barken som kan bli upp till 30cm tjock. Det röda ämmnet tannin som finns I barken skyddar även mot bränder.
Efter red wood åkte vi och badade i det jätte kalla vattnet i stilla havet.. Det e så kallt för det kommer kalla strömmar från Alaska.
När jag var ute och dök i vågorna såg jag ett sjö lejon. Först trodde jag att det var en säl men sen läste vi att det fanns många sjö lejon runt SF och när jag tänker efter var huvuder ganska stort.
En vin odling i napa valley.
Ocean beach. Där var det JÄTTE stora vågor.
Golden Gate bridge. Coolio!!!
En bild på mig uppe från twin hills. SF I bakgrunden!
jag och lasse när vi håller på att trilla ner i h-vetet. XDXDXD .
¨
Det var lite av våra bilder från San Francisco, kommer några mer imorgon men nu ska jag sova.
SARA.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Fina bilder =)

2010-10-01 @ 15:56:05
URL: http://iamfilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0